Sasnavos aerodrome – projekto „Sugrąžinkime Lietuvai sparnus!“ dalyviai

Asociacijos ir projekto vadovas Arvydas Šabrinskas apie projekto tikslus sakė: „Nešam gerą žinią apie tarpukario aviacijos konstruktorių Antaną Gustaitį, kuris tarpukaryje sukonstravo 9 lėktuvus ANBO. Mūsų projekto tikslas – atgaivinti šlovingą Lietuvos tarpukario aviacijos istoriją“. Mintis įgyvendinti tokį ambicingą projektą kilo prieš dvejus metus. Kaune, Aleksoto aerodrome, lakūnams šnekučiuojantis apie ateities lėktuvus, kalba nukrypo ir į ne tokią jau tolimą praeitį: generolo Antano Gustaičio laikus, garsaus aviatoriaus-konstruktoriaus sukurtų lėktuvų seriją ANBO (šifruojame: „Antanas nori būti ore“). „O kodėl neatkūrus ANBO?“ – tuomet spontaniškai kilusi mintis jau po pusmečio ėmė materizuotis. Kaunietis lakūnas Arvydas Šabrinskas ėmė įkalbinėti prieniškį lėktuvų konstruktorių Rolandą Kalinauską įgyvendinti šią mintį, įkūrė asociaciją „ANBO eskadrilė“, ir idėja įgavo pagreitį. Lėktuvo atkūrimui buvo pasirinktas modelis ANBO II. Šiuo metu, kaip teigė R. Kalinauskas, apie 60–70 proc. darbų jau padaryta (Skirmantas Liutkus gamina sparnus, Šarūnas Malinauskas – variklį, o R. Kalinauskas atlieka visus kitus darbus). Jau įsibėgėjus darbams ir matant viziją, lakūnai susimąstė, kas bus, kai ANBO pakils į orą. „Negi skraidysime apsirengę treningais ar džinsais?“ – toks retorinis klausimas lėmė pasidomėti to metu lakūnų uniformomis ir pasisiūdinti jas (R. Kalinauskas ir A. Šabrinskas į Sasnavos aerodromą atskrido jau pasipuošę 1926 ir 1931 m. lakūnų uniformomis). „ANBO eskadrilė“ vienija 11 narių – aviacijos entuziastų, susibūrusių atstatyti Antano Gustaičio sukonstruotus lėktuvus ANBO, padėti tiems, kurie rūpinasi Lietuvos tarpukario aviacijos paveldu, organizuoti renginius, panaudojant savadarbę ir atkurtą senovinę aviaciją.

 

Atgal